Przejdź do treści

Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych z wykorzystaniem notyfikacji PUSH

Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych z wykorzystaniem notyfikacji PUSH. Publikacja w monografii wydanej przez UJD. Lasota Consulting sp. z o.o.

W monografii wydanej przez wydawnictwo naukowe UJD – „PRAWO POSTĘPOWANIA OCHRONA PRAWNA” znajdziecie publikację autorstwa radcy prawnego Bartosza Lasoty, prezesa zarządu Lasota Consulting sp. z o.o. pt. „Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych z wykorzystaniem notyfikacji PUSH”.

Zachęcamy do zapoznania się z publikacją nie tylko osobom zajmującym się zawodowo problematyką ochrony danych osobowych, ale przede wszystkim przedsiębiorcom, w szczególności tym, którzy w ramach prowadzonego biznesu wykorzystują aplikacje mobilne jako narzędzie służące do obsługi swoich klientów lub świadczenia usług na rzecz klientów w oparciu o aplikacje mobilne.

Publikacja o ile jest publikacją naukową, to została jednak napisana relatywnie prostym językiem, który pozwala na zrozumienie analizowanego zagadnienia bez konieczności posiadania wykształcenia prawniczego i informatycznego.

Jakie kwestie omawia publikacja ?

– Wyjaśnia krok po kroku problematykę przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych i związane z tym podstawy prawne,

– Wyjaśnia czym są wykorzystywane w aplikacjach mobilnych notyfikacje PUSH,

– Omawia związek obowiązujących przepisów unijnych dot. ochorny danych osobowych (RODO) z krajowymi regulacjami, w tym Świadczeniem Usług Drogą Elektroniczną. Wskazuje jak prawidłowo wdrożyć proces przetwarzania danych osobowych uwzględniając te wymogi prawne.

– Wyjaśnia w jaki sposób zamodelować i wdrożyć proces przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności gdy administrator danych osobowych decyzuje się na wykorzysywanie w tym celu swoich aplikacji mobilnych i zamierza on wykorzystywać notyfikacje PUSH.

– Wyjaśnia czym jest profilowanie danych osobowych oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem osób fizycznych (użytkowników aplikacji mobilnych) wywołujące wobec nich skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nie wpływa.

– Wyjaśnia na jakie funkcjonalności aplikacji mobilnych należy wzrócić uwagę aby ocenić czy z wykorzystaniem aplikacji mobilnej wiązać się będzie profilowanie osoby fizycznej lub dochodzić będzie do zautomatyzowanego podejmowania decyzji względem tej osoby fizycznej wywołującej dla niej skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływać. A jeżeli tak, to co zrobić, żeby być zgodnym z wymogami prawnymi bez negatywnego wpływu dla wyników finansowych przedsiębiorstwa.

Gdzie jest dostępna publikacja?

Monografia dostępna jest w sprzedaży między innymi na stronie internetowej wydawnictwa: https://www.ujd.edu.pl/shop/view/prawo-postepowania-ochrona-prawna

Opracował: Zespół Lasota Consulting Sp. z o.o.

 

Uważasz że materiał jest godny polecenia? Kliknij poniżej i udostępnij go!